Motonet on kasvava ja laajeneva tavarataloketju, joka tarjoaa
monipuolisen valikoiman moottoriajoneuvojen osia ja varusteita sekä
muita tuotteita, kuten veneilytarvikkeita, työkaluja, kalastusvälineitä sekä kodin ja vapaa-ajan tuotteita.
Motonet tarjoaa asiakkailleen paitsi kehittyvän ja ajankohtaisen valikoiman, myös monipuoliset autoilijan palvelut. Motonetin palveluksessa työskentelee yli 1500 henkilöä Suomessa, Ruotsissa ja Virossa.
Suomessa jo yli 40 toimipistettä kattava ja kovaa vauhtia laajeneva tavaratalojen verkosto ulottuu pääkaupunkiseudulta aina Rovaniemelle.
Ruotsissa Motonet on aloittanut nopean laajentumisen. Ensimmäiset tavaratalot palvelevat jo, vuonna 2025 tavaratalojen määrä yltää seitsemään ja uusia liiketiloja etsitään jatkuvasti lisää.
Virossa ketjun asiakkaita palvelee tavaratalo Tallinnassa.
Lisäksi Motonet toimii verkossa kaikissa kolmessa toimintamaassaan tarjoten asiakkailleen helpon ja kätevän tavan tehdä ostoksia. Toiminta perustuu vahvaan asiakaspalveluun, laadukkaisiin tuotteisiin ja jatkuvaan kehitykseen. Valikoimassa on tunnettuja brändejä. Motonet harjoittaa myös aktiivista omaa maahantuontia, ja lähes jokainen Motonetin tuotekategoria sisältää oman ns. private label -tuotekokoelman. Tunnetuimpia omia tuotemerkkejä ovat Motox, JahtiJakt ja MTX-tuotesarjat.
Ruotsissa Motonetin toiminta alkoi vuonna 2023 verkkokaupan ja ensimmäisen tavaratalon avaamisen myötä. Sundsvalliin avattu myymälä on jo saavuttanut jalansijaa paikallisilla markkinoilla. Vuonna 2025 toteutuvat peräti viiden tavaratalon avajaiset. Ensimmäisiä Motonet-paikkakuntia Ruotsissa ovat Sundsvallin lisäksi Örebro, Linköping, Jönköping, Västerås, Gävle ja Uumaja.
Koko Motonet-konsepti kanta-asiakasohjelmineen ja palveluvalikoimineen on saatu vietyä onnistuneesti ja pienin paikallisin vivahtein Itämeren toiselle puolelle, jossa kasvua odotetaan kunnianhimoisesti.
Motonet Virossa
Virossa Motonet palvelee verkkokaupan lisäksi Tallinnan Lasnamäessä sijaitsevan tavaratalon voimin. Motonetin laajennus Viroon vuonna 2016 teki ketjusta kansainvälisen, ja Motonet Estonia onkin vakiinnuttanut asemansa paikallisten autoilevien ja aktiivisten ihmisten tavaratalona.
Motonetin kanta-asiakkaaksi on liittynyt jo lähes joka neljäs suomalainen. Yli 1,5 miljoonaa meihin luottavaa kanta-asiakasta tarkoittaa monipuolista asiakaskuntaa ja näin ollen mahdollisuuksia tarjota kattavia tuote- ja palvelukokonaisuuksia.
Kuluttajamyynnin ohella Motonetilla on oma Motonet PRO -nimeä kantava yritysmyyntikonsepti, joka palvelee verkossa ja kivijalassa. Erillinen B2B-konsepti mahdollistaa kohdennetun markkinoinnin ja palvelutarjonnan yritysasiakkaille.